Ankara Boşanma Davaları

Ankara Boşanma için açılabilecek iki farklı dava türü bulunur. Bunlardan ilki, çekişmeli boşanma olup çekişmeli boşanma davaları, öne sürülecek hukuki sebebin ispatını gerektirdiğinden bir takım inceleme ve araştırma sürecini de beraberinde getirir. Bu yüzden çekişmeli boşanmalar gerek süre gerekse de hukuki prosedürler açısından daha zordur. Diğer yandan en kısa sürede boşanmak isteyen kişilerin açmaları gereken boşanma davası türü anlaşmalı boşanma davasıdır.

Anlaşmalı boşanma davaları tarafların tek celsede boşanma yapabilmelerine imkan sağlayan boşanma davası türü olup 4721 Sayılı Medeni Kanun’da belirtilen belirli şartların yerine getirilmesi durumunda gerçekleştirilebilmektedir. Söz konusu şartlar, eşlerin en az bir yıl evli kalmış olmaları, boşanma konularının tümünde eşlerin uzlaşmış olmaları ve bu uzlaşmayı hazırlanacak “boşanma protokolü” içerisinde beyan etmeleri ve açılacak anlaşmalı boşanma davası duruşmalarına katılmaları şeklinde sıralanmaktadır.

Tek Celsede Boşanma
Anlaşmalı boşanma ile “en kısa sürede nasıl boşanılır” diye merak eden kişiler, doğru bir dava süreci yürüterek tek celsede boşanabilmektedirler. Tek celsede boşanma, anlaşmalı boşanmanın prosedürlerinin etkili bir şekilde uygulanması ile mümkün olabilmektedir. Bu noktada gerek davanın açılması gerekse de davanın yürütülmesi esnasında hukuki bilgiye ihtiyaç duyulacaktır. Tek celsede boşanmak isteyen kişilerin bu anlamda uzman bir anlaşmalı boşanma avukatı ile dava sürecini yürütmeleri onların ortalama 1 ay ile 3 ay arasında değişen bir sürede evliliklerini yasal olarak sonlandırmalarını sağlarken, diğer yandan boşanmanın maddi ve manevi sonuçlarında yaşayabilecekleri hak kayıplarının da önüne geçecektir.

ankara boşanma avukatı